Құрылыс материалдары өндірісінің деңгейі
Құрылыс материалдарын шығаратын отандық өндірушілер былтыр алдыңғы жылдың жетістігін қайталай алмаған. 2022 жылы желтоқсанда саладағы өндіріс көлемінің физикалық индексі 101,3 пайыз болған. Ал 2021 жылдың 12 айында көрсеткіш 109,8 пайызды құраған. Соңғы рет құрылыс саласы мұндай оң нәтижеге 2013 жылы қол жеткізген екен.
Energyprom мәліметінше, еліміздегі құрылыс материалдары өндірісінің көлемі алғаш рет номиналды мәнде триллиондық межеден асып түсті. Нақтырақ айтар болсақ, шығарылған жалпы өнімнің бағасы – 1,13 трлн теңге болды. 2021 жылмен салыстырғанда 230,7 млрд теңгеге (немесе 25,6 пайызға) артық.
Өткен жылы керамикалық отқа төзімді емес кірпіш өндірісі – 64,3 пайызға, силикат және шлак кірпіштері – 18 пайызға, цемент, бетон немесе тас плиткалар 16,9 пайызға қысқарған. Ал құрылыс ерітіндісі – 25,1 пайызға, әрлеу тасы – 7,8 пайызға, гипс – 26,6 пайызға және әртүрлі отқа төзімді құрылыс бұйымдарының өндірісі 38 пайызға артқан.
2022 жылдың қаңтар-қарашасында ішкі нарықтағы отандық өндіріс үлесі 66 пайыз болған деп бағалайды QazIndustry индустрия және экспорт орталығының сарапшылары. Бұл 2021 жылдың ұқсас кезеңімен салыстырғанда 8 пайыздық тармаққа (58 пайыз) жоғары. Ұйым мамандары екінші жыл қатарынан ішкі нарықтағы отандық өндірушілер салмағының артып келе жатқанын айтады.
2022 жылы шетелдік жеткізушілер Қазақстанға құрылыс материалдарын жеткізу көлемін айтарлықтай, натуралды мәнде 8 пайызға дейін қысқартқан. Ақша бойынша импорт кезеңді оң нәтижемен (3,6 пайыз) аяқтады. Бірақ бұл сектордағы қымбатшылық салдарынан болды.
«Импортты алмастыру үрдісін саладағы ресурс тепе-теңдігі бойынша да бақылауға болады. 2022 жылы қаңтар-қарашада жеке өндіріс үлесі артқан, ал импорт құрылыс материалдарының бірнеше түрі бойынша азайған. Мәселен, былтыр ішкі нарықта сатылған құрастырмалы құрылыс металл конструкцияларының 95,7 пайызы – отандық өндірістің өнімі. Бір жыл ішінде қазақстандық компания үлесі 14,8 пайыздық тармаққа артқан. Отқа төзімді цементті, ерітінділерді және ұқсас қоспаларды өндіру бойынша республика зауыттарының үлесі 86,6 пайызды (өткен кезеңмен салыстырғанда 12,3 пайыздық тармаққа көбейген) құрайды. Дегенмен керамикалық тақта өндірісі аз көлемде: 2022 жылы жергілікті өндіріс үлесі небәрі 13,5 пайыз болды. Бірақ соның өзі 2021 жылмен салыстырғанда (6,1 пайыз) бәрібір жоғары», деп хабарлайды Energyprom мамандары.
Сарапшылардың айтуынша, нарықты шикізат қоспасымен, қосылған құны төмен өнімдермен қамтамасыз етуде қазақстандық өндірушілердің бәсі жоғары. Ал шетелдік жеткізушілер негізінен нарыққа сантехника, түрлі крандар мен вентильдер, жылыту радиаторларын жеткізу бойынша алдыңғы қатарда.
Құрылыс материалдарының қымбаттауы 2021 жылы маусымда басталды. 2022 жылы аздап арзандау байқалды, бірақ соншалықты қатты емес. Құрылыс материалдарының қымбат болуы тұрғын үй бағасына да әсерін тигізді. Баспананың бір шаршы метріне жұмсалатын орташа шығын мөлшері былтыр 129,1 мыңнан 148,7 мың теңгеге артты.